۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۱۰:۲۲

شهرستان شفت در بن بست ارتباطی محدود شده است

شهرستان شفت در بن بست ارتباطی محدود شده است

رشت - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان شفت گفت: این شهرستان اگرچه توانمندی های زیادی در بخش های کشاورزی و گردشگری دارد اما در بن بست ارتباطی محدود شده است.

حسن آقاجانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با ایجاد جاده شفت به زنجان این منطقه می تواند از بن بست ارتباطی خارج شود و با استانهای مثل زنجان و قزوین ارتباط داشته باشد.

وی در ادامه از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه در سال گذشته خبرداد و افزود: تسریع در ساخت این مسیر ارتباطی از مطالبات جدی مردم است.

فرماندار شفت گفت: امام زاده ابراهیم (ع) از مناطق گردشگری زیارتی شهرستان شفت است و سالانه مسافران زیادی به این منطقه سفر می کنند، اما هنوز سامانه جمع آوری فاضلاب ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از روزهای سال جمعیتی افزون بر دو شهر شفت و احمد سرگوراب، در امام زاده ابراهیم (ع) حضور می یابند، جمعیت این دو شهر حدود 13 هزار نفر است.

آقاجانی یادآورشد: شهرهای شهرستان شفت نیز سامانه دفع فاضلاب صنعتی ندارند و بصورت سنتی و قدیمی اداره می شوند.

شهرستان شفت در ناحیه غرب گیلان واقع شده است، در سال 1374 از شهرستان فومن منتزع و به عنوان شهرستان مستقل در عرصه استان گیلان موجودیت سیاسی یافت.

شهرستان شفت دارای دوشهر شفت و احمد سرگوراب از شمال شرق به شهرستان رشت و از جنوب و جنوب شرقی به استان زنجان و شهرستان رودبار و از و از غرب به شهرستان فومن و صومعه سرا محدود می شود.

اقلیم این منطقه به تبعیت از آب وهوای کل استان معتدل و مرطوب است که درمناطق کوهستانی جای خود را به آب وهوای معتدل کوهستانی می دهد، مهمترین رودخانه های منطقه شامل چناررودخان، شیخ محله، امامزاده ابراهیم (ع)، سیاه مزگی که رودخانه سیاه مزگی از کنارشفت و روستای خرمکش و پائین توسه عبورمی کند.
 
شهرستان شفت از نظر اقتصادی به کشاورزی ودامپروری و یا صنایع وابسته به این دو، متکی است، برنج ازجمله محصولات کشاورزی این منطقه است. باغداری، پرورش دام و طیور، زنبورداری، شیلات و پرورش آبزیان و کرم ابریشم از دیگر فعالیتهای جاری این شهرستان است.
 
علاوه براین تولید خشکبار از جمله شاه بلوط و صیفی جات، گل وگیاه زینتی نیز از منابع درآمدی مردم منطقه محسوب می شود، بازارهای هفتگی از قبیل دوشنبه بازار شفت، یکشنبه بازار چوبر، چهارشنبه بازار نصیرمحله مهمترین سوغات منطقه پنیرسیاهمزگی و برنج پشت سراست.
 
صنایع دستی این شهرستان شامل شالبافی، سفالگری و گلیم بافی است.
کد خبر 1289000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha